عمر کوتاه است و آموختنی ها زیاد

پس بهترین ها را بیاموز

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

الگوریتم های برش چندضلعی

معرفی چند الگوریتم Polygon clipping :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی جهانی

رفرنس های سریع برای زبان های برنامه نویسی

اگر شما هم برنامه نویسی می‌کنید احتمالا برایتان پیش آمده که به هنگام کدنویسی دستور یا تابعی که قبلا استفاده کردید را از خاطر برده باشید. گاهی پیدا کردن دوباره آن دستور یا تابع، تمرکز و وقت مفید شما را می‌گیرد (گاهی هم اعصابتان را حسابی خورد میکند!)

همینطور توابع و ماکروهای بسیار زیادی در کتابخانه های استاندارد قرار دارند که بسیاری از برنامه نویسان حتی از وجود آنها مطلع نیستند و به هنگام کار مجبور به پیاده سازی دوباره آنها می‌شوند. دوباره نویسی این دستورات و توابع هزینه و ریسک برنامه ها را بالاتر می‌برد. به این خاطر که توابعی که در کتابخانه های معتبر وجود دارند مراحل تست کیفیت و صحت عملکرد را در شرایط مختلف پشت سر گذاشته اند و چندین قدم از کد نوشته شده توسط ما جلوتر می‌باشند.

مفصل بودن و پراکنده بودن این توابع در کتابها و مراجع آموزشی یکی از دلایل عدم آشنایی عده ای از برنامه نویسان با بعضی از این امکانات آماده در زبان های مورد استفاده‌شان است. بنابراین داشتن رفرنس های سریع و دم دست از این دست امکانات کمک بسیاری به برنامه نویسان می‌کند که خیلی سریع از امکانات موجود مطلع شوند و برنامه های خود را بسیار بهینه تر و سریعتر توسعه دهند.

اینجا رفرنس های سریع برای c ,c++ و اینجا برای دیگر زبان ها

(delphi,ada,c,c#,doxygen,java,php,phython ,و...) است

منبع:codeblog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی جهانی