آپدیت:به تازگی وبسایت دونِیت رو هم دیدم که کار مشابهی داره...

شاید تا به حال اسم کیک استارتر به گوشتان خورده باشد.این وبسایت هم طرز کاری مشابه دارد.

روش کار هم به این شکل است که در فاندلی عضو می شوید و پس از تائید عضویت، پروژه خود را ایجاد می کنید، پروژه ها در این سایت به دو دسته بی انتها و پروژه های که انتها دارند تقسیم شده اند، پروژه های بی انتها بیشتر فعالیت های خیرخواهانه هستند که کمک های دریافت شده از طریق واسط فاندلی دریافت و ارسال می شود اما در بخش پروژه های با انتها یا دارای محدویت زمانی و مالی، کاربران پروژه خود را ایجاد کرده زمان و مبلغ مورد نیاز را به همراه توضیحات پروژه درج می کنند. در فاندلی می توانید پروژه های ایجاد شده را به صورت دسته بندی مشاهده کنید، این دسته ها شامل: خیریه، تکنولوژی، آموزشی، تفریحی و .. می باشد.

فاندلی در بخشهایی از معرفی سرویس خود می نویسد: در سایت فاندلی، دو نوع پروژه داریم، پروژه‌هایی که انتها دارند و پروژه‌هایی که انتها ندارند. در حالت اول، یعنی پروژه‌هایی که انتها دارند، حتما باید پروژه دارای زمان پایان و مبلغ مورد نیاز برای رسیدن به هدف مورد نظر را مشخص کند، در این حالت، اگر پروژه نتواند در زمان مشخص به مبلغ مورد نظر برسد، یعنی استقبال از پروژه به اندازه‌ی کافی نباشد، پول شما، به عنوان پشتیبان از پروژه، در تاریخ مشخصی از ماه، به صورت کامل، بازپس داده خواهد شد. به عنوان مثال می‌شود به پروژه تولید یک محصول تجاری، یا یک کنفرانس تخصصی و یا خرید گروهی از یک فروشگاه اشاره کرد.

فاندلی در حال حاضر یک سرویس تازه تاسیس است و در بخشهایی از سایت هنوز کارهای زیادی باید انجام گیرد. با توجه به اینکه این سرویس یک رابط مالی است و از طرف دیگر با ایده ها و پروژه ها ارتباط دارد، هنوز نمی دانیم که این سرویس توسط چه کسی یا کدام شرکت راه اندازی شده است، بخش تماس با ما این وب سایت فقط یک فرم ثبت و ارسال اطلاعات دارد و سایر اطلاعات تماس موجود نیست! همچنین در بسیاری از بخشها اطلاعاتی وجود ندارد و برخی از پروژه هایی که به عنوان موارد موفق در سایت معرفی شده اند به نظر نمایشی می آیند و اطلاعات تکمیلی آن وجود ندارد.

پیش بینی می شود که جمع سپاری و کمک های داوطلبانه (Crowdfunding) تاثیر قابل توجهی در رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین داشته باشد. درست زمانی که ما در بخش ایده های نت استارت ایده راه اندازی یک سایت تخصصی در این زمینه را پیشنهاد کردیم تصور نمی کردیم که در این مدت کوتاه ( کمتر از یکسال) سایت های فارسی این امر را جدی بگیرند و استارتاپ هایی در این بخش شکل بگیرد اما حالا خوشبختانه این امر اتفاق افتاده است. نتیجه آن هم سایت های مثل دونیت و پول پل هستند، سابقه جمع سپاری در وب جهانی منجر به تبدیل شدن ایده ای بسیاری به استارتاپ شده است. وب سایت Indiegogo یکی از موفق ترین آنهاست.

آدرس فاندلی: http://fundly.ir

منبع:http://www.netstart.ir